Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Η ταρίφα των τραμπούκων της Χρυσής Αυγής στη Νίκαια.

100 ευρώ για να σπάσουν ένα χέρι
200 ευρώ για να σπάσουν χέρι και πόδι
1000 ευρώ για να κάψουν αυτοκίνητο
1500-2000 ευρώ για να στείλουν κάποιο στο νοσοκομείο για ένα μήνα


Του Τάκη Γιαννόπουλου

Όταν χτύπησε το τηλ του antinazi zone ήμασταν στην διαδήλωση της τοπικής απεργιακής επιτροπής της ΕΛΜΕ στους Αμπελόκηπους. Ακούσαμε μια κυρία να μας λέει:

«Με λένε Μαρία μένω στη Νίκαια και θέλω να καταγγείλω την Χρυσή Αυγή ότι έχει ταρίφα για να βαράει κόσμο».

Μετά από λίγη ώρα σε μια απίστευτη φτωχογειτονιά της Νίκαιας, μάνα και κόρη μας εξιστόρησαν την εμπειρία της γνωριμίας τους με την Χρυσή Αυγή.

Παρότι έχουμε γράψει χιλιάδες φορές για το πώς οι νεοναζί προσεγγίζουν ταλαιπωρημένο κόσμο και τους ξεγελάνε για να τους πάρουν με το μέρος τους, είναι άλλο πράγμα να το γράφεις και άλλο να σου λένε επί 2,5 ώρες πως γίνεται αυτό καθημερινά στην πράξη.

Ο θάνατος του Παύλου Φύσσα προκάλεσε ένα σοκ στην κοινή γνώμη. Προκάλεσε σοκ και στο ακροατήριο και τους υποστηρικτές των Χρυσαυγιτών. Κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό καθώς είναι η πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό που διαφαίνεται η δυνατότητα –υπό προϋποθέσεις– για να αρχίσει η αντίστροφη πορεία στα δημοσκοπικά ποσοστά των Χρυσαυγιτών και για να χτυπηθεί επιτέλους το τέρας του Ναζισμού.

Η συνάντηση έγινε σε ένα σπίτι από αυτά που δεν ζει εύκολα ένας άνθρωπος πολύ περισσότερο μια οικογένεια.

Και όμως η Μαρία (μητέρα) και η Τασία (κόρη) προσπαθούν να κάνουν όνειρα και να ζήσουν με αξιοπρέπεια μέσα σε αυτό. Τα μικρά τους ονόματα δεν είναι αληθινά – για ευνόητους λόγους. (Τα πραγματικά τους ονόματα είναι στην διάθεση του Antinazi zone.)


Οι συνεντεύξεις

Τασία: 23 ετών σπουδάστρια σε ιδιωτική σχολή

Πως γνώρισες την Χρυσή Αυγή;

Είχα πρόβλημα με ένα συμφοιτητή μου στη σχολή ο οποίος με παρενοχλούσε για μια περίοδο συστηματικά. Έφτασα στο σημείο να με πηγαίνει ο καθηγητής μου στη στάση για το λεωφορείο γιατί με ενοχλούσε συνεχώς. Τότε ανέφερα σε έναν άλλο γνωστό μου, το Χρήστο 32 ετών άνεργο και πρώην προγραμματιστή υπολογιστών, το πρόβλημα που είχα. Μου είπε ότι θα το κοίταζε και θα μου έλεγε. Μετά ήρθε και μου είπε η ταρίφα είναι: για σπάσιμο χέρι 100 ευρώ, για σπάσιμο πόδι-χέρι 200 ευρώ, για κάψιμο αυτοκινήτου 1000 ευρώ και για άλλα ανέβαινε κι άλλο η τιμή.

Του είπα ότι δεν θέλω κάτι τέτοιο. Ότι ήθελα απλά να τον τρομοκρατήσω για να με αφήσει ήσυχη.

Πότε έμαθες ότι είναι Χρυσαυγίτης;

Μετά από λίγο αυτός μου είπε ότι είναι στην Χρυσή Αυγή Νίκαιας, ξέρει τον Γ. Πατέλη (σημ: πυρηνάρχης της ΧΑ στη Νίκαια) και μπορεί να το κανονίσει. Ότι οπωσδήποτε θα πάει να πλακώσει στο ξύλο αυτόν που με ενοχλούσε. Μετά αυτός άρχισε να μου στέλνει μηνύματα στο fb, να μου ζητάει επίμονα και καθημερινά να βγούμε. Του εξηγούσα ότι δεν μπορούσα, είχα διάβασμα, δουλειές κτλ

Άρχισε να μου λέει ότι έχεις πρόβλημα ψυχολογικό, θα στείλω να σε μαζέψουν κοκ.

Καθόμουν ένα απόγευμα στην αυλή μου με κάτι φίλες. Τότε περνάει απέξω και με το που τον βλέπω λέω «ωχ».

Τότε αυτός μου λέει «με βλέπεις μωρή και κάνεις ωχ;» Του είπα ότι δεν το κάνω για σένα και με τα πολλά έφυγε.

Αυτά έγιναν τον περασμένο Γενάρη και μετά.

Κάποια στιγμή είχε μάθει ότι στη σχολή που πηγαίνω έχουμε και Αλβανούς σπουδαστές και ήθελε να πάνε να πλακώσουν τα παιδιά γιατί ήταν Αλβανοί.

Εξαφανίστηκε για ένα διάστημα, μου ξαναστέλνει μετά μήνυμα, του είπα ότι έχω τρεξίματα, δουλειές κτλ μην με ενοχλείς.

Μετά μου στέλνει μήνυμα «αν δεν μου απαντήσεις μέχρι τις 12 το βράδυ τελειώσαμε». Του είπα ότι δεν έχουμε και κάτι για να τελειώσουμε».

Μαρία (μητέρα ετών 50 με σοβαρά προβλήματα υγείας και χωρίς δυνατότητα να εργαστεί)

Πως ήρθατε σε επαφή με την Χρυσή Αυγή;

Κάποια στιγμή μετά τις περυσινές εκλογές όταν έμαθα από κάποια φίλη ότι έχουν συγκέντρωση στη Νίκαια έξω από τα γραφεία τους όπου θα μιλούσε ο αρχηγός τους ο Μιχαλολιάκος, από περιέργεια πήγα.

Είχε κόσμο η συγκέντρωση;

Ήταν ανοικτή συγκέντρωση με πάρα πολύ κόσμο νεολαία και μεγάλους. Μοίραζαν καπέλα, αναπτήρες, μπλούζες κτλ. Μου έκανε εντύπωση ότι στη Νίκαια είχε τόσο πολύ κόσμο.
Φώναζαν με φανατισμό. Εγώ έκατσα σε μία μεριά άκουγα, δεν συμμετείχα ούτε στα χειροκροτήματα ούτε σε τίποτα.

Σας άρεσαν αυτά που ακούγατε;

Όχι, όχι. Δεν μου άρεσαν αυτά που άκουγα

Τι σας ενόχλησε περισσότερο ή τι δεν σας άρεσε;

Γενικά όλος αυτός ο ρατσισμός και η βία

Δεν είχα συμφωνήσει ούτε με το χαστούκι που δόθηκε στην κα Κανέλλη και γενικά δεν είμαι άνθρωπος που του αρέσει η βία. Προτιμώ το διάλογο και όχι τη βία

Μας ζήτησαν τα στοιχεία μας να γίνουμε μέλη και να πληρώσουμε 20 ευρώ. Μας τα ζήτησε ο κ. Πατέλης. Είπε στην κόρη μου ότι εσύ μας κάνεις, να πηγαίνεις να μοιράζεις κτλ. Μας έλεγε σε όλα «ναι», «ναι». Δώσαμε τα στοιχεία μας αλλά δεν πληρώσαμε τα 20 ευρώ οπότε δεν πήραμε κάρτα μέλους.

Η κόρη μου έχει κάρτα αιμοδότη και πήγε και όταν αυτοί έκαναν κάλεσμα για αιμοδοσίες πήγε και δηλώθηκε. Δεν ήξερε ότι θα έδιναν αίμα μόνο για ΄Ελληνες.

Ξέρατε τι ήταν η Χρυσή Αυγή;

Αφέλεια, βλακεία, άγνοια; Άγνοια μάλλον γιατί δεν ξέραμε τι ήταν η Χρυσή Αυγή.

Βασικά δεν ήξερα τι κόμμα είναι καν. Πριν τις περυσινές εκλογές δεν τους ήξερα καν. Μετά νόμιζα ότι είναι κάποιο κίνημα. Επειδή έχω πρόβλημα με την υγεία μου δεν κυκλοφορώ έξω και δεν ενημερώνομαι. Ειδήσεις δεν ακούω γιατί αυτές δεν είναι ειδήσεις είναι τρομοκρατία καθημερινά.

Δεν μου αρέσει το να κτυπάνε ή να σκοτώνουν όπως τον Παύλο και τον κάθε άνθρωπο. Είμαι 50 χρονών γυναίκα και αρχίζω να αμφιβάλω αν συνεχίζω να ζω στη χώρα που γεννήθηκα και μεγάλωσα. Είχα πατέρα πολεμιστή στον πόλεμο του ’40 και αριστερό. Θα ξεχάσουν τα παιδιά μας την ιστορία τους, τον πολιτισμό, την θρησκεία τους;

Για να είμαι πιο σαφής νόμιζα ότι η Χρυσή Αυγή είναι κάτι σαν την 17 Νοέμβρη.

Στην 17 Νοέμβρη θα πηγαίνατε αν σας προσέγγιζε;

Όχι γιατί όπως είπα και πριν είμαι κατά της βίας. Αν θέλεις από αφέλεια, χαζομάρα ή βλακεία μπορεί να πήγαινα. Όταν όμως θα καταλάβαινα τι είναι θα έτρεχα και θα ανέβαινα στο πιο ψηλό βουνό.

Άκουγα διάφορα στην τηλεόραση. Πριν κανένα χρόνο άκουσα για το περιστατικό στον Κορυδαλλό όπου 1 Χρυσαυγίτης από το σχολείο που πήγαινε η κόρη μου μάζεψε άλλους και πήγαν και σάπισαν στο ξύλο κάποιους gay. Αισθάνεσαι άσχημα και μόνο που τους γνωρίζεις όχι να έχεις και σχέση μαζί τους.

Θα το σκεφτόσασταν να γίνεται μέλος τους;

Καλύτερα να αυτοκτονήσω παρά να γίνω μέλος τους. Έχω μηνύματα στο κινητό μου που με καλούν να πάω στις διανομές τροφίμων που κάνουν αλλά δεν πάω παρά το ότι έχω ανάγκη. Δεν σας κρύβω ότι οικονομικά είμαι χάλια. Αδυνατώ να ανταπεξέλθω. Δεν καταδέχτηκα ποτέ να πάω να πάρω τρόφιμα όταν με κάλεσαν. Προτιμώ να πάω στα φανάρια και να κάτσω με το χέρι ανοικτό.

Μένω σε 23τμ, έχω να πάρω βιταμίνες απαραίτητες για την υγεία μου 1,5 χρόνο. Περπατάω και τρεκλίζω, πέφτω κάτω. Έρχονται και με μαζεύουν.

Ξαναπήγατε στα γραφεία της Χρυσής Αυγής;

Μια μέρα πρωί όταν περίμενα στην στάση του λεωφορείου μου επιτέθηκαν άτομα με μηχανή για να με ληστέψουν. Με κτύπησαν στο πρόσωπο, με έβριζαν κοκ. Δεν κατάλαβα αν ήταν Έλληνες ή αλλοδαποί. Όταν πήγα στην αστυνομία μου είπαν να κάνω μήνυση κατά αγνώστων που όμως ήθελε 100 ευρώ που εγώ δεν είχα. Πήγα μετά στην Ασφάλεια Νίκαιας για να μου δώσουν ένα χαρτί που να έλεγε ότι μου έκλεψαν το βιβλιάριο για να μπορέσω να πάω να βγάλω καινούργιο.

Όπως συμπλήρωνα την αίτηση αυτή ένας αστυνομικός από την ασφάλεια Νίκαιας μου είπε πήγαινε στην Χρυσή Αυγή να σε υποστηρίξει. Δεν κατάλαβα αν ήταν αστείο ή σοβαρό αλλά μάλλον για σοβαρό μου φάνηκε. Του είπα αν θεωρείτε την ασφάλεια και την αστυνομία ανίκανους να προστατέψουν τους πολίτες, καμιά αντίρρηση θα πάω στην Χρυσή Αυγή. Μου λέει, «να πας». Δεν ξέρω τα ονόματα των αστυνομικών.

Κατεβαίνοντας πήγα στα γραφεία της Χρυσής Αυγής Εκεί με είδαν και μου είπαν ναι, ναι.... θα κάνουμε θα δείξουμε θα ράνουμε... μετά χάθηκαν. Ούτε εγώ ασχολήθηκα ξανά μαζί τους. Όταν αντιμετώπισα το πρόβλημα με το παιδί μου, δεν ήθελα επ ουδενί να πάω στην Χρυσή Αυγή. Βρήκα τον γνωστό που είπε και η Τασία να του πω ότι θέλω έναν άνθρωπο που να το λέει η ψυχή του να πάει να τρίξει του αλλουνού τα δόντια. Να φανεί ότι η κοπέλα δεν είναι μόνη της ότι υπάρχει ένας άντρας στο σπίτι. Μου είπε οκ που μένω κτλ. Μετά ήρθε και μου είπε ότι έχω κάτι φίλους, θα πάω με την κόρη σου να μου δείξει ποιος είναι ο συγκεκριμένος και δεν θα πάω εγώ αλλά θα βάλω άλλους. Υπάρχει όμως ταρίφα. Άρχισε να μου λέει κάτι ποσά τρελά για μένα 1500-2000 ευρώ για να τον στείλουν κανά μήνα στο νοσοκομείο

Θα μπορούσαν και να τον σκοτώσουν; Είχαν ταρίφα και γι αυτό;

Όχι δεν μου ανέφεραν κάτι τέτοιο. Να μην λέω ψέματα και δημιουργώ εντυπώσεις. Αλλά κατάλαβα ότι προκειμένου να πάρουν αρκετά χρήματα ήταν ικανοί να σκοτώσουν την ίδια τους τη μάνα ή την αδελφή τους.

Δεν τους γνώρισα ούτε ήρθα ποτέ σε επαφή μαζί τους. Στον γνωστό μου είπα ότι δεν θέλω να πάθει κανένας κακό ούτε να μπλέξω με ταρίφες άλλωστε τα οικονομικά μου είναι χάλια.

Αυτός τότε μου είπε: «Τι να κάνουμε; Και εμείς πως θα ζήσουμε; Είμαστε άνεργοι» Ότι «ο Πατέλης είναι φίλος μου έχω πολλές άκρες στην τοπική».

Εγώ απόφυγα να δώσω συνέχεια σε όλο αυτό.

Αυτά όλα σας ήρθε η διάθεση να τα πείτε μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα;

Ναι

Αν δεν είχε συμβεί αυτό το γεγονός ίσως και να μην τα λέγατε;

Να σας πω κάτι; Είναι ο φόβος. Από προχθές μετά τη δολοφονία έχω πέσει σε κατάθλιψη. Παίρνω ηρεμιστικά δεν θέλω να βγω έξω.

Στις περασμένες εκλογές τον φάκελο άδειο έριξα. Σήμερα είμαι στους αναποφάσιστους. Και οι 300 θέλουνε κάψιμο μπουρλότο. Ασχολήθηκα με 2 κόμματα (ΚΚΕ και ΝΔ) και δεν με βοηθήσανε. Δεν εξαιρώ κανένα. Μας χωρίζουν από τα παιδιά μας. Η κόρη μου λέει αν δεν βρω δουλειά θα φύγω έξω

Αν ερχόταν σήμερα η ΧΑ και σας έλεγε θα βάλουμε την κόρη σας να δουλέψει στην ΧΑ, θα σας δίνουμε τρόφιμα κτλ θα πηγαίνατε;

Την αξιοπρέπειά μου δεν την πουλάω. Όταν έμαθα τι σημαίνει ΧΑ από συζητήσεις με φίλους ή από την τηλεόραση δεν θέλω καμία σχέση.

Έχω περάσει στη ζωή μου από 40 κύματα αλλά την αξιοπρέπειά μου δεν την πουλάω. Καμιά ΧΑ, καμιά ΝΔ θέλω την ησυχία μου, το παιδί μου και τίποτα άλλο. 3 φορές είδα το χάρο στη ζωή μου. Κανένας μα κανένας δεν έχει το δικαίωμα – όποιος και να ναι ο άλλος άνθρωπος - να του αφαιρέσεις τη ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου