Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Σβάστικες και αλυσίδες στα θρανία


Το αβγό έχει αρχίσει να ραγίζει και το κεφάλι του φιδιού κάνει απειλητική την εμφάνισή του στα ελληνικά σχολεία με τη Χρυσή Αυγή να κερδίζει έδαφος σε σημαντική μερίδα των μαθητών.

Η απλοϊκότητα της συνθηματολογίας και η αίσθηση της δύναμης που προσφέρει στους υποστηρικτές της η Χρυσή Αυγή είναι τα δύο κύρια στοιχεία που την κάνουν ελκυστική σε νέα παιδιά, που δεν έχουν τις γνώσεις και την ωριμότητα για να αναγνωρίσουν το πραγματικό πρόσωπό της.

Το γεγονός ότι η ίδια η οργάνωση έχει μείνει προς το παρόν μόνο στα λόγια και δεν έχει πραγματοποιήσει τις απειλές της για οργανωμένες εκστρατείες ενημέρωσης στα σχολεία, όπως είχε υποσχεθεί για την επέτειο του Πολυτεχνείου, δεν αλλάζει την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί

Ακόμα και χωρίς τη φυσική παρουσία μελών της, η ιδεολογία της οργάνωσης εκφράζεται ανοιχτά με τις σβάστικες που ζωγραφίζουν πολλοί μαθητές στα θρανία τους και, σπανιότερα, με προπηλακισμούς και χρήση σωματικής βίας εις βάρος μεταναστών ή Ελλήνων συμμαθητών τους που αντιδρούν στις προκλήσεις.

Το χειρότερο είναι ότι η πλειονότητα των περιστατικών που συμβαίνουν στα σχολεία δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας γιατί, όπως λένε αρκετοί εκπαιδευτικοί, «οι σύλλογοι των σχολείων αποφεύγουν τη δημοσιοποίηση λόγω του φόβου που αισθάνονται. Είναι ελάχιστες οι εξαιρέσεις ανθρώπων που είπαν "μέχρι εδώ"». Η θυματοποίηση παιδιών μεταναστών από ακροδεξιές ομάδες στον χώρο του σχολείου δεν είναι φαινόμενο που γεννήθηκε με τη ραγδαία άνοδο της Χρυσής Αυγής.

Μεμονωμένα περιστατικά καταγράφονταν και στο παρελθόν αλλά πλέον τα προβλήματα γενικεύονται. «Η συμμετοχή της Χρυσής Αυγής στη Βουλή ενίσχυσε την ένταση των φαινομένων και συνέβαλε στην ποσοτική τους αύξηση. Πολλοί νέοι άνθρωποι αισθάνθηκαν απελευθερωμένοι και ισχυροί για να εκφραστούν με αυτόν τον τρόπο.


Πιστεύουν ότι δεν πρέπει και δεν θα τιμωρηθούν γι' αυτά που κάνουν, ενώ έχουν την εντύπωση ότι οι πράξεις τους έχουν μια ευρύτερη κοινωνική αποδοχή», λέει το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ Παύλος Χαραμής.

Αν και τα φαινόμενα υποστήριξης της Χρυσής Αυγής περιορίζονται συνήθως σε σβάστικες και συνθήματα που ζωγραφίζονται σε τοίχους και θρανία, είναι πλέον φανερό ότι οι νεαροί υποστηρικτές της οργάνωσης έχουν «ψηλώσει» αρκετούς πόντους και κάνουν πιο έντονη την παρουσία τους. Κάποιες φορές μάλιστα δεν χάνουν την ευκαιρία να εκφραστούν ανοιχτά σε σχολικές εκδηλώσεις προκαλώντας την αντίδραση των καθηγητών και των συμμαθητών τους.

Είναι χαρακτηριστική η ιστορία που διηγείται η εκπαιδευτικός Ζαχαρούλα Ντάλε, η οποία διδάσκει σε λύκειο της Αθήνας.

Αντιδράσεις

«Στη γιορτή για την 28η Οκτωβρίου κάναμε μια έκθεση φωτογραφίας. Σύμφωνα με τις οδηγίες που είχαμε λάβει, το θέμα δεν θα έπρεπε να αφορά μόνο το ?ΟΧΙ? αλλά ολόκληρη την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα. Στην έκθεση είχαμε και μια φωτογραφία στην οποία απεικονίζονταν ο Αρης Βελουχιώτης, ο Ναπολέων Ζέρβας και άλλοι οπλαρχηγοί της αντίστασης.

Μόλις είδαν τη φωτογραφία κάποιοι από τους μαθητές, άρχισαν να φωνάζουν και να λένε ότι η φωτογραφία του Βελουχιώτη πρέπει να φύγει και ότι δεν θα επιτρέψουν να μπει ο κομμουνισμός στα σχολεία. Όταν τους κάναμε παρατήρηση, μας απάντησαν με χυδαίες εκφράσεις».

Αυτό που διαπιστώνουν οι άνθρωποι που περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στα σχολεία είναι ότι οι μαθητές κινούνται αυθόρμητα προς μια ομάδα που τους δίνει τη δυνατότητα να υπερισχύσουν έναντι των αδύνατων και να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.

«Πλέον η Χρυσή Αυγή δεν βρίσκει ακροατήριο μόνο στα παιδιά των κατώτερων στρωμάτων. Υπάρχουν και παιδιά της μεσαίας τάξης τα οποία μέσα από την αισθητική της βίας βρίσκουν καταφύγιο σε τέτοιες ομάδες. Εκτιμώ επίσης ότι το ζήτημα ξεπερνά πλέον και την ομάδα των αντικοινωνικών ή των απροσάρμοστων παιδιών και αφορά και αυτούς που είναι συνεπείς μαθητές», τονίζει η κ. Ντάλε.

Μαύρη λίστα

Τον περασμένο μήνα μαθητές - υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής επιτέθηκαν σε συμμαθητή τους ο οποίος είχε λάβει μέρος σε αντιφασιστικό συλλαλητήριο στο Ρέθυμνο. Ακολούθησε σύρραξη στο προαύλιο του πολυκλαδικού λυκείου της πόλης.
Επτά μαθητές στην Πάτρα αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στη γιορτή του Πολυτεχνείου επειδή, όπως ισχυρίστηκαν, δεν υπήρχαν νεκροί και δεν έπρεπε να γιορταστεί η επέτειος.
Νηπιαγωγός από τη Λευκάδα κατηγορήθηκε την περασμένη εβδομάδα για αντεθνική δράση από τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Κωνσταντίνο Μπαρμπαρούση επειδή τοποθέτησε σε πίνακα τις σημαίες, μεταξύ των οποίων και η αλβανική, που είχαν ζωγραφίσει οι μαθητές για την επέτειο του «Οχι».
Πριν από δύο μήνες εκπαιδευτικός από τη Χίο δίδαξε, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, τα δεινά του φασισμού. Λίγες μέρες αργότερα η εφημερίδα «Στόχος» δημοσίευσε τα στοιχεία της... προτρέποντάς την να μην το επαναλάβει.
Κατάληψη έκαναν πριν από λίγες εβδομάδες οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ στη Σιβιτανίδειο. Μερικά από τα αιτήματά τους ήταν να αγοραστεί μεγαλύτερη σημαία για το σχολείο και να γίνεται καθημερινή έπαρσή της.
Στο Ηράκλειο της Κρήτης δύο μέλη του δεκαπενταμελούς συμβουλίου προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας εναντίον του καθηγητή που ήταν υπεύθυνος για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου. Ο λόγος ήταν ότι δεν αναφέρθηκαν αναλυτικά τα επιτεύγματα του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου.

ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΗΣ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ «ΕΘΝΟΣ»

«Τρελαίνονται με τους μετανάστες, θέλουν να νιώθουν δυνατοί...»

Η Μ.Σ. είναι μαθήτρια της γ' λυκείου σε σχολείο της Αθήνας. Ο σκληρός ακροδεξιός πολιτικός λόγος δεν ήταν κάτι που είχε συναντήσει στο σχολείο της μέχρι τα μέσα της Β' Λυκείου. Εδώ και μερικούς μήνες, ωστόσο, και από τη στιγμή που έγινε εμφανές ότι η Χρυσή Αυγή θα έμπαινε στη Βουλή, άρχισε να διαπιστώνει μεγάλες αλλαγές στη συμπεριφορά αρκετών συμμαθητών της.

Τα παιδιά αυτά στο παρελθόν δεν έδειχναν καμία διάθεση να ασχοληθούν ή να σχολιάσουν θέματα που σχετίζονται με την πολιτική και ξαφνικά άρχισαν να υιοθετούν τη συνθηματολογία της Χρυσής Αυγής. «Από τη στιγμή που η οργάνωση σταμάτησε να κρύβεται και εμφανίστηκε με ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, κατάφερε να βρει υποστηρικτές που μέχρι τότε ήταν, στην καλύτερη περίπτωση, απολιτίκ», λέει στο «Εθνος».

Η Μ.Σ. διαπιστώνει ότι το προφίλ του έφηβου υποστηρικτή της Χρυσής Αυγής δεν αλλάζει ιδιαίτερα από σχολείο σε σχολείο. «Είναι παιδιά τα οποία αισθάνονται την ανάγκη να ανήκουν κάπου όπου μπορούν να φαίνονται δυνατοί. Οι συγκεκριμένοι συμμαθητές μου έχουν περιορισμένες προσλαμβάνουσες και δεν μου κάνει εντύπωση ότι αυτή τη στιγμή επέλεξαν να ακολουθήσουν τη Χρυσή Αυγή. Αλλωστε, η συμπεριφορά τους δεν φτάνει μακρύτερα από το να λένε στους άλλους ότι ?θα τους δείξουν?».

Προς το παρόν, οι νεαροί υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής δεν έχουν προσπαθήσει να βλάψουν κάποιον από τους αλλοδαπούς μαθητές που φοιτούν στο σχολείο και οι εκδηλώσεις συμπάθειας περιορίζονται κυρίως σε συνθήματα που γράφουν στα θρανία τους. «Κυρίως γράφουν ?ζήτω η αστυνομία? και ?η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες?», λέει η μαθήτρια. Δεν έχουν λείψει όμως και πιο ενοχλητικές εκδηλώσεις υποστήριξης της Χρυσής Αυγής, όπως συνέβη κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του σχολείου στο θωρηκτό «Αβέρωφ».

«Στο τέλος της επίσκεψης οι μαθητές έγραψαν τις εντυπώσεις τους σε ένα βιβλίο επισκεπτών. Κάποιοι συμμαθητές μου επέλεξαν να γράψουν ?Αίμα, Τιμή, Χρυσή Αυγή? και συνθήματα κατά των Αλβανών. Ήταν μια συμπεριφορά που μας ενόχλησε υπερβολικά».

Θα έφτανε όμως η νεαρή μαθήτρια στο σημείο να χαρακτηρίσει τους συγκεκριμένους συμμαθητές «νεοναζί»; Η απάντησή της είναι αφοπλιστική. «Δεν θα τους έδινα αυτόν τον χαρακτηρισμό σε καμία περίπτωση. Δεν νομίζω ότι έχουν τις γνώσεις για να αντιληφθούν τι πραγματικά σημαίνει αυτό.

Είναι παιδιά που έχουν πειστεί ότι τα προβλήματα της χώρας οφείλονται αποκλειστικά στους μετανάστες. Τρελένονται μαζί τους. Πιστεύω ότι αν ενημερωθούν σωστά θα αλλάξουν γνώμη πολύ σύντομα».

Πηγή:  ethnos.gr

1 σχόλιο:

  1. Επιτρέψτε μου ένα σχόλιο:Η Ντάλε Ζαχαρούλα δεν είναι σε κάποιο λύκειο. Νοσοκόμα είναι και θα πρεπε
    να εργάζεται στην επαγγελματική σχολή του δήμου Ζωγράφου.Αποσπάστηκε όμως στο συριζα εγκαταλείποντας την ΕΠΑΣ.Ας μας διηγηθεί μια πιο αληθοφανή ιστορία και ας μας πει αν τέτοιες συμπεριφορές εκτρέφουν τη χρυσή αυγή, ή ας το διαψεύσειέστω. αν μπορεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή